top of page

805 Support Network

Public·6 members

Företag som hyresvärdar – Affärsmässighet vs. Socialt ansvar

Upplever du att privata fastighetsbolag på Gotland ser sina hyresgäster som "kunder" som ska servas, eller bara som en inkomstkälla? Finns det en skillnad i hur snabbt ett företag åtgärdar brister jämfört med allmännyttan, och hur påverkar det din tillit till företaget som hyresvärd?

5 Views
Maruvs Maruvs
Maruvs Maruvs
6 days ago

Jag upplever att det varierar ganska mycket mellan privata fastighetsbolag. Vissa ser verkligen hyresgäster som kunder och arbetar aktivt med service, medan andra mer känns som att de fokuserar på intäkter och minimerar kostnader. Generellt tycker jag att privata värdar ibland kan vara snabbare på åtgärder, men det beror mycket på företaget och deras prioriteringar. I Sverige sker dessutom hyressättning och villkor ofta genom förhandlingar mellan hyresvärdar och Hyresgästföreningen, vilket ska skapa balans mellan parterna När kommunikationen fungerar bra ökar tilliten, men vid långsamma åtgärder eller otydlighet minskar förtroendet snabbt. För mig är tydlig service och ansvar avgörande. Mer info finns på www.hgfgotland.se/foretag/

©2018 805Undocufund - Central Coast Nonprofit FEIN 86-2230353

bottom of page